Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Mia Andreasson - 14 februari 2011 11:42

Trots mina sura miner då vi hade snöstorm i fredag och planerna på spårträning gick åt skogen så har det varit en riktigt trevlig helg!!  

Det har varit en helg full av träning...dock inte så mycket med hundarna som av mig...

Hade ju ett lag från jobbet med i 24-timmars spinning här i Trollhättan och det började på fredagskvällen. Jag hade första passet,ett pass mitt i natten och så det sista passet mellan 11,00-12,00 på lördagen. Efter detta var det mest hem o sova som gällde. Hundarna fattade "nada" när matten gav sig av 01,00 på natten och kom hem vid 04,00....fick kompensera deras något konstiga och tråkiga dygn på söndagen då jag o Erika körde lydnad under klarblå himmel och med en sol som faktiskt värmde!     Märks att vi är på "rätt" sida året nu!


Lydnadspasset gick bra trots dåliga eller rättare sagt inga planer... Visste inte hur underlaget skulle vara så jag hade inte en aning om vad som skulle gå att köra.

Körde fritt följ med fokus på språngmarschen som den långbente svarte tycker är så kul...Det går lite väl fort ibland kan man säga.. Tror inte det är ett stort problem egentligen utan det är nog mer att matten har undvikit det...


Sen gjorde vi en inkallning. Den fungerade bra!! Känner att detta börjar sitta bättre o bättre även på långa avstånd och trots att han kommer med en jäkla fart!


Framåtsändandet - hm....vad ska man säga... ena dagen klockrent och nästa lite missförstånd o strul.. Han kastade sig om på Erikas "kalla in" trots att jag alltid väntar med att ge mitt kommando. Detta måste tränas mycket mer.. Han är ju förväntansfull på att springa till mig så han springer på vad som helst...Nyckelord-  kommendering, kommendering, kommendering.... Har även plockat ut själv inkallningen och fotgåendet och tränar detta separat.


Avslutade med skallet. Första omgången stod jag längre ifrån honom (han framför)och då hoppade han en del...Andra så stod jag närmare och då gick det bättre. Dags att köra detta mer intill sidan nu igen.



Noterade i min filofax att det endast är ca 1 mån kvar tills första tävlingen för säsongen!! Vill vara med på den men har ju inte spårat sen i oktober....

På tal om spår.... Läste att dom nu hittat en räv med dvärgbandmask!! Och detta i Väne Ryr!! Inte alls långt härifrån..     Faaaan!!! Slut på svampplock, blåbärsätande och början på ett evigt avmaskande på hundarna??

Det värsta är väl ändå att äggen sitter i pälsen på hunden och då kvittar det ju om jag avmaskar då JAG fortfarande kan bli smittad....

Deppigt!!! Avvaktar vidare rapporter....


Enligt SMHI ska hela veckan vara kall så något spårande verkar det inte bli helgen som kommer heller, men dom har ju haft fel förr och hoppet är ju det sista som överger männsikan så.....    


Hej Svejs Grus o Gnejs!!  

Minns ni "Paddington"??  :) Bara resväskan som saknas....






Ovido - Quiz & Flashcards