Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Våren börjar ta form....

Av Mia Andreasson - 3 mars 2011 21:35

Trots att det fortfarande ligger snö utanför fönstret så känner jag att nu är den på väg!! Har snart planerat färdigt vårens och för den delen en del av sommarens hundaktiviteter...

Har så mycket roligt att se fram emot!!

Har anmält oss till 3 st spårtävlingar (Halmstad, Alingsås och Falköping) samt 2 st jaktprov Nkl. Ska bli riktigt spännande!


Fia nere i Halmstad har sytt ihop ett påskläger med ca 25-30 deltagare! Har alltid kul med det gänget!!  

 Det blir nog även husvagnspremiär denna helgen tror jag...


Vet att vi pratat om ett klubbläger även i år och denna gång i början av Maj, och det vill jag ju inte missa!


Lite senare in i  maj bär det av ytterligare en gång till Halmstad för en träningshelg med det vanliga gänget..dvs Jag, Anki, Fia, Lennart , Britt-Marie och Inge och så kanske Leif..Husvagn igen...


Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska dra ner till Himmelscupen men det behöver jag inte bestämma nu.


Har antagligen jaktläger v. 29 nere i Ätran och veckan innan detta "Momentteknik" hos Jenny Wibäck..


Ytterligare ett par WT samt något jaktprov under sommaren och i Augusti bär det av mot SM för att hejja på alla jag känner!!


Hmm känns som om jag inte kommer att vara sysslolös denna våren/sommaren heller..   


Min gamla trotjänare till bill är ju officiellt död nu.. Har haft ett mindre he-vete dom senaste 14 dgr med att länna hundar, ta mig till jobb och träningar mm.. Som tur var har jag en mycket snäll far som hämtar och lämnar både dotter och hundar flera dagar i veckan... denna veckan har gått åt till att flänga Sverige - runt i jakten på en ny "bruksbil".

Igår hittade jag äntligen en...nere i Älmhult!!! 33 mil enkel resa.....  

Åkte ner direkt efter jobbet och var inte hemma förrän 00,30 i natt...MEN mede ny bil!!!! Perfekt till hundar och mig att ta oss runt i!! Lite starkare än den gamla så att husvagnen lätt ska kunna dras...och det lär behövas om man kollar in alla planerade aktiviteter!!


Nä nu är det sängen (som sagt - sent igår..)!



Natti natt


....man ska ha husvagn....  


  

 
 
Erika, Noa & Scout

Erika, Noa & Scout

4 mars 2011 08:01

Ni har verkligen fullt upp! Hoppas ni har tid att klämma in lite träning med oss här och var ;-). Hade ju velat se en bild på nya bilen!! Men jag kanske får se den i helgen...

http://www.springertok.wordpress.com

 
Karin FK

Karin FK

5 mars 2011 17:50

Massa kul aktiviteter!!!!!!!

Men jag håller med Erika, jag vill också se en blid på bilen, vad blev det för sort??

http://kfk-education.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Andreasson - 14 februari 2012 16:20


.....ja mycket är det som ska hinnas med....Självförvållat - javisst! Men det är ju så kul när man har en hund som Melker som bara älskar att arbeta!! Har så smått börjat anmäla till lite tävlingar bla spår i Kungälv under påsken och förhoppningsvi...

Av Mia Andreasson - 11 oktober 2011 11:39


Oj vad tiden går fort!! Dagarna bara rullar på i ett rasande tempo....kanske beror på att man alltid har fullt upp? ;) Har i vilket fall sen sist äntligen fått till ett mycket lyckat prov i jakt och ett 1:a pris blev betalningen för det!!   Melke...

Av Mia Andreasson - 13 september 2011 09:43

Hur mycket kan det egentligen regna?! Nu är det till råga på allt storm också!! Vi var 6 st tappra som träffades på Backamo för lite jaktträning igår kväll..Och herregud va det regnade!!   Delade upp oss i två gäng och körde i omgångar. Jag och...

Av Mia Andreasson - 12 september 2011 10:40

Jajjamän!! Nu har det hänt! Godkända i Elitklass spår minsann!!   Inga jättepoäng och mååånga missar men är ändå nöjd med att vi genomförde hela tävlingen samt fick fullt på både upptag o spår!   Det hela kom lite plötsligt då jag stod som 8:de...

Av Mia Andreasson - 3 september 2011 11:18

Tydligen så var det några som faktiskt läste min blogg men som inte har FB så jag fortsätter skriva lite här ändå!!    Denna vecka har varit full av träning för min och Melkers del... Började ju med ett jaktprov förra lördagen och som faktiskt fick...

Ovido - Quiz & Flashcards