Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Träningstävling.

Av Mia Andreasson - 5 augusti 2011 10:44

Igår var det träningstävling på klubben som sig bör den tredje torsdagen i varje månad! Såå himla bra med dessa träffar!!  

Förra gången var vi i Edet och jag hade lagt upp en alldeles för svår plan för Melker så det blev pannkaka av det mesta enligt mig... Han tycker (efter mycket ensamträning) att det faktiskt är lite jobbigt med alla som står o tittar och blir lite tryckt och låst av detta.. Ville inte göra om detta misstaget utan vill ju att han ska ha en positiv bild utav tävlingsmiljön så denna gången var planen mest till för att göra det kul och enklet för Melker!

Körde fritt följ väldigt nära alla "domare", "skrivare" och annat folk på planen och måste säga att han klarade detta mycket bra!   

 Gjorde sen en lite kedja bestående av lite fritt följ, transport, metall (endast ingång), tung (endast ingång, transport, hopp, transport (lååång sådan), stege, och belönade och avslutade under transport därifrån!! Hurra!!  Hejja Melker!!! Det höll hela vägen och han hade fin attityd trots alla som tittade och följde efter!!  

Visst...med facit i hand så kanske det var liiite för enkelt för honom men vi uppfyllde det jag ville, så svårigheterna lägger vi på en annan gång!


Efter detta hade jag fortfarande lite tid kvar och den ägnades åt kryp. Han börjar få mycket bättre och lägre starter enligt dom som ser på , och vinklarna (speciellt vänster) gör han mycket bra! Det svåraste är att starta efter en halt då han blir osäker om han ska sätta sig eller inte. Detta måste tränas mer på!!


Bra kväll! Bra träning!! Och framför allt - bra hjälp av alla inblandade!!  


Tack Agnetha som tog så fina kort på oss... Jag tog mig friheten att "sno" två av dom till min blogg...     


        

Melker har fokus!

Finaste Scout!


Over and Out!!

 
 
Ingen bild

Agnetha

5 augusti 2011 11:34

Det är bara att "sno" - bilderna är till för att användas. ;)
Det såg jättefint ut, det lilla jag såg av er (var ju tvungen att värma min egen också...)
De där träningarna är skitbra! Dock är jag så himla impad av alla er som har fantastiska planer på vad ni ska göra. Vi går liksom bara in och kör. :o Tur att jag har den hund jag har, med tanke på vilken matte HAN har *hahaha*

Ha det gott och hör av dig om söndag!
Kram

 
Erika, Noa & Scout

Erika, Noa & Scout

5 augusti 2011 12:38

Vilken jättefin bild på Scout!! Han ser ju till och med smart ut, hur lyckades Agnetha med det ;-). Både du och Melker såg kanon ut igår, ska bli spännande med elittävlingar i höst!

http://www.springertok.wordpress.com

 
Mia med Melker

Mia med Melker

5 augusti 2011 12:53

Tack Agnetha (både för berömmet och bilderna! :) ) Tror allt att du och Bucks har en plan fast ni inte vet om det!! ;) I vilket fall så funkar det ju för er ändå så..:)
Erika - du vet väl att kameran aldrig ljuger?! Han ÄR smart den lille fläckige!! Och vad beträffar gårdagen så är det som jag skrev på FB.. Nästa gång så SKA jag hålla tyst!! :)

Jag hör av mig Agnetha, men det lutar åt att jag kommer upp på söndag!

Kram

Kram, kram

http://www.svart-vit.bloggplatsen.se

 
Karin FK

Karin FK

5 augusti 2011 13:48

Mia, det såg jätte fint ut! Jag tycker att det var en bra plan, att göra det lite för enkelt, både för dig och honom, nu blev det ju lyckanden hela vägen, för er båda!!! Bortsett från allt prat, då...... ;) :)

Håller med Erika - spännande med elittävlingarna till hösten =D!!!!

http://kfk-education.bloggplatsen.se

 
Mia med Melker

Mia med Melker

5 augusti 2011 13:55

Tack Karin! Vi är ju inte riktigt i er klass men det är det inte många som är!! ;) Ha det gott!!

http://www.svart-vit.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Andreasson - 14 februari 2012 16:20


.....ja mycket är det som ska hinnas med....Självförvållat - javisst! Men det är ju så kul när man har en hund som Melker som bara älskar att arbeta!! Har så smått börjat anmäla till lite tävlingar bla spår i Kungälv under påsken och förhoppningsvi...

Av Mia Andreasson - 11 oktober 2011 11:39


Oj vad tiden går fort!! Dagarna bara rullar på i ett rasande tempo....kanske beror på att man alltid har fullt upp? ;) Har i vilket fall sen sist äntligen fått till ett mycket lyckat prov i jakt och ett 1:a pris blev betalningen för det!!   Melke...

Av Mia Andreasson - 13 september 2011 09:43

Hur mycket kan det egentligen regna?! Nu är det till råga på allt storm också!! Vi var 6 st tappra som träffades på Backamo för lite jaktträning igår kväll..Och herregud va det regnade!!   Delade upp oss i två gäng och körde i omgångar. Jag och...

Av Mia Andreasson - 12 september 2011 10:40

Jajjamän!! Nu har det hänt! Godkända i Elitklass spår minsann!!   Inga jättepoäng och mååånga missar men är ändå nöjd med att vi genomförde hela tävlingen samt fick fullt på både upptag o spår!   Det hela kom lite plötsligt då jag stod som 8:de...

Av Mia Andreasson - 3 september 2011 11:18

Tydligen så var det några som faktiskt läste min blogg men som inte har FB så jag fortsätter skriva lite här ändå!!    Denna vecka har varit full av träning för min och Melkers del... Började ju med ett jaktprov förra lördagen och som faktiskt fick...

Skapa flashcards