Alla inlägg under februari 2012

Av Mia Andreasson - 14 februari 2012 16:20

.....ja mycket är det som ska hinnas med....Självförvållat - javisst! Men det är ju så kul när man har en hund som Melker som bara älskar att arbeta!!

Har så smått börjat anmäla till lite tävlingar bla spår i Kungälv under påsken och förhoppningsvis även här göra vår debut i söket!   Detta kan ju bli intressant!


Längtar bara till kvällarna blir lite längre så man kan spåra och köra jakt på vardagarna..helgerna går ju åt mestadels till söket.

Har ju funderat lite över vilka mål vi har i år och kommit fram till följande tävlingsmål (sen har vi ju flera andra mål på vägen..):


Cert i spåret..

Uppflyttade till Hkl-sök

En etta i Ökl jakt samt i WT Ökl


Ja, ja vi får väl se hur långt det räcker!   

En annan bra sak med att säsongen börjar ta form är ju att jag kan damma av min blogg igen! Det har ju inte hänt så där värst mycket på hundfronten nu under de mörka månaderna utan det är mest underhållsträning... Tror i och för sig att det kan vara bra för både hund och matte att ta det liiite lugnare vissa perioder och jobba med andra saker, för att sen komma tillbaka med förnyad energi och lust för tävlingsmomenten.


Något spår lär det inte bli på ett tag för från min plats där jag står ser jag just nu snön vräka ner utanför fönstret...men den som väntar på nåt gott................väntar ALLTID fört länge!!  



Over and out!


 




Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards