Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Hemma igen!

Av Mia Andreasson - 14 juli 2011 21:57

Har haft 10 helt underbara dagar , med sol, bad och allmän avkoppling, men visst är det alltid skönt att få komma hem igen! Efter att ha levt på ca 5 kvm med 3 stora hundar och en man så känns helt plötsligt min lilla lägenhet som ett stort slott!! Bara detta att kunna duscha utan ha med sig fem-kronor och att sen ha plats att föna hår och fixa till sig känns som värsta lyxen!   


Idag har det varit allmän fix o trix på förmiddagen och sen var det klubben och ett pass lydnad som gällde. Och vilket pass!! Ibland så känns allt bara bra!! Både min hund o jag var riktigt taggade idag och det kändes att vi var på samma våglängd så att säga. Visst blev det både missar och annat , men vi hade det så kul!!


Fortsatte att köra detta med nosduttar i min handflata och det sitter fint nu så jag la till att han skulle göra samma sak med en boll.Detta klurade han snabbt ut så jag utmanade med metallen, bara för att se om han förstått det hela.. Jajjamän!! Bra fart och ett rejält tryck in i handen på mig!!! Köttbullarna haglade och matten jublade!!!  


Fortsatte sedan med inkallningen då jag vill få honom att vända o springa tillbaka för att få belöning kastad över huvudet (står mer om detta i tidigare inlägg). Har mixtrat lite på stranden och på promenader men tar nu in det i momentet. Han gjorde många mycket bra ställanden idag, men om det beror på dagsformen eller det nya "stick-iväg" vet jag inte.....


Utmanade på framåtsändandet genom att köra direkt utan target och även detta satte min lille svarte idag!!! Men - hallå!! VAR är alla tävlingarna när man vill ha dom!!!    

 Sen bara det fortsatte... fria följet bättre än på länge, skällde 2 ggr och var tyst mellan, kröp som värsta daggmasken och gick på stegen så noga, så noga.....

Vet inte varför allt stämde idag...Kanske Melkers sätt att peppa sin matte till att fortsätta träna då det går mindre bra..??  Ge mig ett ljus i mörkret ibland??  


Hem o vila ett par timmar innan det var dags för jaktträning på Hunneberg.

Även detta gick faktiskt bättre än genomsnittet idag!  

Körde långa linjetag över fält blandat med markeringar i tallbacke. Märkte att vi måste köra många bakom och i närhet av kastare för det är här han har det svårt... Vågar inte alltid passera nära eller ta något nära kastaren/skytten.

Körde dubbelmarkering på vatten som han tyckte var svårt sist , men nu var det inga som helst problem bland alla näckrosor mm! Avslutade med markering på vatten som han inte fick ta direkt utan han skulle ta ett linjetag parallellt med vattnet först. Klockrent!! Vilken dag han haft min lille svarte!! Ska nog åka på semester oftare om detta blir resultatet!!  


Nu är det soffläge med varm choklad som gäller efter att vi varit ute i ösregnet!


Over and out!!


  Black Beauty.....   Världens sötaste killar....   Utsikt från husvagnen.Fantastiskt månsken över havet.   Häftig kustlinje tagen från Ale-stenar





 
 
Camilla J

Camilla J

15 juli 2011 19:36

Så härligt det låter med husvagns semester =) Fina bilder oxå! Syns vi på någon träning framöver?

http://camillajacobsson.blogspot.com/camill

 
Karin FK

Karin FK

18 juli 2011 19:04

Borta bra men hemma bäst ;). Verkar ha varit en härlig semster av bilderna att döma! Vilka fina kort du tar! :D

http://kfk-education.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Andreasson - 14 februari 2012 16:20


.....ja mycket är det som ska hinnas med....Självförvållat - javisst! Men det är ju så kul när man har en hund som Melker som bara älskar att arbeta!! Har så smått börjat anmäla till lite tävlingar bla spår i Kungälv under påsken och förhoppningsvi...

Av Mia Andreasson - 11 oktober 2011 11:39


Oj vad tiden går fort!! Dagarna bara rullar på i ett rasande tempo....kanske beror på att man alltid har fullt upp? ;) Har i vilket fall sen sist äntligen fått till ett mycket lyckat prov i jakt och ett 1:a pris blev betalningen för det!!   Melke...

Av Mia Andreasson - 13 september 2011 09:43

Hur mycket kan det egentligen regna?! Nu är det till råga på allt storm också!! Vi var 6 st tappra som träffades på Backamo för lite jaktträning igår kväll..Och herregud va det regnade!!   Delade upp oss i två gäng och körde i omgångar. Jag och...

Av Mia Andreasson - 12 september 2011 10:40

Jajjamän!! Nu har det hänt! Godkända i Elitklass spår minsann!!   Inga jättepoäng och mååånga missar men är ändå nöjd med att vi genomförde hela tävlingen samt fick fullt på både upptag o spår!   Det hela kom lite plötsligt då jag stod som 8:de...

Av Mia Andreasson - 3 september 2011 11:18

Tydligen så var det några som faktiskt läste min blogg men som inte har FB så jag fortsätter skriva lite här ändå!!    Denna vecka har varit full av träning för min och Melkers del... Började ju med ett jaktprov förra lördagen och som faktiskt fick...

Skapa flashcards