Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

vardag igen....

Av Mia Andreasson - 1 augusti 2011 09:48

Så var då semester slut för denna gången, men vilken semester det varit!! Har verkligen haft det kanon! Har varit iväg med vagnen i nästan 2 veckor, varit på kurs hos Jenny och läger i Ätran med Roger Phillips som instruktör.. Lata dagar i Lysekil och flertalet sådana i stugan! Har även hunnit med en hel del träning av Melker, både jakt och spår samt lite lydnad och fastnat i en ny sport...cykling!   

Nu är det jobb och vardag som gäller men ser redan nu fram emot SM då vi plockar fram den lillle Knausen och drar mot High Chapparall! Kul!!


Igår var det jaktprov på Hunneberg och vi var med...

30 grader varmt och vindstilla är väl inte dom optimala förhållandena men han skötte sig kanon!  

Mycket bra på markeringar både på land och vatten! Satte linjetaget som en smäck och började söket riktigt starkt...Tyvärr orkade han inte jobba ut detta fullt utan det blev 4 av 6 vilt som kom in och ett 2:a pris som resultat, men jag är såååå nöjd med honom!! Just känslan och att vi båda hade det fantastiskt kul räcker långt!


Nu är både mina grabbar i stugan ett par dagar medans jag jobbar på, men hoppas på lite lydnadsträning på onsdag...



Over and out!!

 
 
Ingen bild

Agnetha

1 augusti 2011 10:10

Grattis till väl genomförd tävling! Den känslan, att man är ett team, är så himla go, alldeles oavsett vad det står i resultatlistan.
I övrigt får jag väl bara beklaga. Att börja jobba efter semestern är ren och skär ångest, i alla fall för mig. Dels vet man att det är ett helt år till nästa (sommar)semester, dels går det mot höst, mörker, kyla och pest. :(
Å andra sidan blir ju fästingarna färre då och hundarna har lättare för att jobba när det är svalt/kallt, så okej - inget ont som inte har nåt gott med sig. :)
Ha det gott - vi ses!

 
Erika, Noa & Scout

Erika, Noa & Scout

1 augusti 2011 12:01

Segt med vardag igen! Jag har redan lite ångest inför nästa vecka :-(. Ni verkar ju trots allt hunnit med massor på semestern så du får leva på det tills nästa semester. Härligt att det gick så bra på jaktprovet, det betyder ju att ni är på rätt väg och att det bara är att fortsätta på samma spår!

http://www.springertok.wordpress.com

 
Mia med Melker

Mia med Melker

1 augusti 2011 12:05

Jaaa en viss ångest fanns det allt även hos mig igår, men idag så går det faktiskt ganska så bra! Trist med vädret bara..Alltid lättare att gå hit om det regnar, men jag får se det positivt - nu kan jag bada i eftermiddag då jag slutat!
:)

http://www.svart-vit.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fia

2 augusti 2011 21:08

Grattis till en fin prestation på jaktprovet, nästa gång sätter ni 1:an det är jag alldeles säker på. Ses i Värmano, viken dag skulle du åka dit ?

 
Mia med Melker

Mia med Melker

4 augusti 2011 10:42

Tack Fia! Jag hoppas också det går vägen nästa gång, men man vet ju aldrig vad som händer.... Jag åker ner till SM först på fredagen då jag jobbar torsdagen, men hoppas komma iväg relativt tidigt! :) Vi ses då!

http://www.svart-vit.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Andreasson - 14 februari 2012 16:20


.....ja mycket är det som ska hinnas med....Självförvållat - javisst! Men det är ju så kul när man har en hund som Melker som bara älskar att arbeta!! Har så smått börjat anmäla till lite tävlingar bla spår i Kungälv under påsken och förhoppningsvi...

Av Mia Andreasson - 11 oktober 2011 11:39


Oj vad tiden går fort!! Dagarna bara rullar på i ett rasande tempo....kanske beror på att man alltid har fullt upp? ;) Har i vilket fall sen sist äntligen fått till ett mycket lyckat prov i jakt och ett 1:a pris blev betalningen för det!!   Melke...

Av Mia Andreasson - 13 september 2011 09:43

Hur mycket kan det egentligen regna?! Nu är det till råga på allt storm också!! Vi var 6 st tappra som träffades på Backamo för lite jaktträning igår kväll..Och herregud va det regnade!!   Delade upp oss i två gäng och körde i omgångar. Jag och...

Av Mia Andreasson - 12 september 2011 10:40

Jajjamän!! Nu har det hänt! Godkända i Elitklass spår minsann!!   Inga jättepoäng och mååånga missar men är ändå nöjd med att vi genomförde hela tävlingen samt fick fullt på både upptag o spår!   Det hela kom lite plötsligt då jag stod som 8:de...

Av Mia Andreasson - 3 september 2011 11:18

Tydligen så var det några som faktiskt läste min blogg men som inte har FB så jag fortsätter skriva lite här ändå!!    Denna vecka har varit full av träning för min och Melkers del... Började ju med ett jaktprov förra lördagen och som faktiskt fick...

Skapa flashcards